2008-08-24

Min härliga väska -i tyget Manhattan

Visst är den underbar: väskan i tyget Manhattan, som jag fått i present -
den har blivit min allra bästa vän!
På bilden - den längst till höger med kartmönster i vitt/rött/blått/grönt.

Väskan kommer från Svenskt Tenn, där man även kan köpa textilier på metervara.
Tyget är skapat av Josef Frank, som gjort en mängd härliga tyger. De har alla blivit "moderna klassiker inte bara i Sverige utan även internationellt". (Frank ritade över 160 textilmönster)
I butiken finns textilier som liknar "en skatt av prunkande färg- och formprakt"
-underbara skapelser som vackra karameller - man vill ha dem alla.
Butiken har också annan inredning: möbler, lampor, glas och tennföremål.
Info och bilder; Svenskt Tenn:
http://www.svenskttenn.se/

3 kommentarer:

Sarah sa...

Vilken fin väska du har fått. Svenkt Tenn är min favoritbutik.
Hur lyckas du med dina färgkombinationer när du skapar dina fina smycken? Jag är verkligen imponerad.

Kram
Sarah

Angel.Pearls sa...

Sarah! Ja, den är verkligen kanon (väskan) -man kanske skulle ta å byta jobb lite oftare... Tusen tack för god respons - å jättekul när du kikar in o skriver på min blog!! Kram// Eva

Anonym sa...

Vilka härliga mönster!