2008-09-23

Eviga ögonblick -en nordisk pärla

Jag har sett Maria Larssons Eviga ögonblick, Jan Troells senaste film. Filmen bygger på boken med samma namn, skriven av Agneta Ulfsäter-Troell och är en autentisk familjesaga från 1900-talets början. Den unga Maria vinner en kamera, som ger nytt perspektiv på livet. (Den stora lyckan att vinna en fin dyrgrip till kamera har även jag nyss upplevt...)
I filmen ser man fler av nordens allra bästa skådespelare, bland annat Mikael Persbrandt, Maria Heiskanen, Ghita Nørby, Ann Petrén, Maria Lundquist och Hasse Alfredson.
Jag kan verkligen rekommendera denna tänkvärda och vackra film -den är grymt bra!
Bild: Sandrew Metronome

Stöd Barncancerfonden och Världens Barn - scrolla ner o kika i högerspalten!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!!
Vilka bilder, vilka vackra halsband och vilken blogg! Så HÄRLIGT alltihopa! Vad innebär det att bli återförsäljare av dina smycken?
Ha det gott!
Erika

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Den filmen skall jag försöka se,verkar bra!

Gårdsromantik sa...

Det verkar vara en film i min smak!
Nu skall jag kika mer på din vackra blogg!

Kram Maud