2008-09-29

Skagen -Halsband



















Nordjylland och Skagen i Danmark;
Sandstrand så långt ögat når, sanddyner, vass.
Väldiga vågor som sköljer in och snäckor som viskar historier från Skagerrak och Kattegatt.
Här finns mysiga cafeer med underbara bakverk och hemgjord glass.
För den konstintresserade rekommenderas något av de museer som finns här.
Skagenmålarna på 1800-talet med välkända konstnärer som Krøyer og Ancher verkade här
för det speciella ljusets skull.
Inte så konstigt att Nordjylland kallas Ljusets land (Lysets Land).
Här blir man snabbt förälskad i vårt grannland!
Dubbelt halsband:
Skagen i sötvatten- och tjeckiska glaspärlor i brunt, rosa och aquagrönt.
Större facetterad glaspärla i brun/transparent och ett sött mönstrat metallhjärta mitt fram.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Eva,
Jätte fina färgkombinationer. Jag gillar skagen-halsbandet. Tråkigt att du inte kan vara med på torsdag.
Kram
Sarah

Lusthuset sa...

Visst är Skagen underbart. Det kan man lätt bli förtjust i liksom Danmark i övrigt faktiskt. Vilka vackra halsband du gör....dessa ger verkligen en doft av hav och Skagens stränder. Kul att du tittade in till mig. Välkommen tillbaka när du känner lust för det.

Karin Lindström sa...

Hej!

Åh, jag älskar Nordjylland. Härliga bilder och vackra halsband.

Vad kul att kunna hjälpa dig. Hör av dig igen om du inte lyckas, annars så ses vi snart!
Kram
Karin

Jenny Oak Fae sa...

Otroligt vackra smycken..!

Roligt att du också börjat göra collage på polyvore.com, det är verkligen beroendeframkallande...

; )

KRAM, Jenny

<3

Maria sa...

Har varit på Skagen en gång, jättevackert!
Roligt att du hittar inspiration till smycken där. Inspiration kan komma från vadsomhelst, tänk så bra att inspirationen är gratis!

Jenny Oak Fae sa...

Visst är Robyn BRA!!! Jag köpte nyligen Kleerups platta, där både Robyn & Titiyo är med, älskar låtarna With every heartbeat och Longing for lullabies..!

: )

Nej, jag gör inte collage varje dag, de jag visar på bloggen är sådana jag gjort tidigare, bortsett från dem jag kallar "senaste collaget".

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Fina bilder. Danmark är ett härligt land.