2008-10-25

Lördagstema: Barn/ Child



Mycket klokt har sagts om barn. (Men klokast är nog barnen själva..) Här kommer några tänkvärda ordspråk:
"Att alltid vara en smula barn det är att vara riktigt vuxen." Jevgenij Jevtusjenko
"Som barn är alla konstnärer." Svårigheten ligger i att förbli barn som vuxen. Pablo Picasso

Några bra barn- och föräldralänkar /some links for children and parents :
http://kpwebben.se/
http://www.ingelaslekstuga.se/Barnlankar2/barnlankar2.htm
http://activitypad.com/
http://www.growingpeople.se/
Ett nöjes- och kulturtips på samma tema: Elsa Beskow på Junibacken, fom 27 okt tom aug 2009 -passa på att lämna in din gamla nalle; en insamling i samarbete med SOS-barnbyar!
http://www.junibacken.ss

För övrigt är jag barnsligt förtjust i pärlor.....Och du?
Ha en riktigt skön och busigt rolig helg!

Many wise things has been said about the children, but certainly the children are the smartest..They are after all the most important!
"Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up." Pablo Picasso
Take care and I wish you all a very fun and childish weekend!

10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ja, det var tänkvärda ordspråk, kul med sådana tycker jag. kram

StrandviksVillan sa...

Hej och tack för kommentaren så jag hittade hit! Du har en jättefin blogg och vilka SMYCKEN sen! Fantastiska!
Gillar också dina collagen gjorda i Polyvore, har nyligen upptäckt det men inte testat ännu.
Så snyggt att hänga örhängena på ett glas då du fotar dem!
Massor med mer beröm också, hihi!
Anki

Stina sa...

Vad mycket fint du gör.:-) Kram

Simon sa...

Tack för att du tittat in på min blogg och vill vera med på tavlingen. Vi har likadam kamera och jag fattar inget av min blixt jag köpt till. Hur ställer man in slutar tiden? Jätte glad om du kan maila mej om det på adressen : stenstrom.fam@hotmail.com

Poppins sa...

Vilket roligt collage - spindeln var häftig! De fina röda resväskorna hade jag gärna haft.

Det finns alltid ett barn inom oss, hur gamla vi än blir. Tror att man måste släppa ut det ibland på lite bus för att man ska må bra och tyngas för mycket av allt ansvar.

Kramar från Poppins

PS Du undrade om min tändsticksask. Nej, jag har inte gjort den själv utan fått den, men jag tror att jag ska göra några själva.

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vännen; tack för länkar och klocka ord. Och ha nu en fiiin söndag.
Kram Lallis

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka kloka ord!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Kul att du hittade till mig och lämnade en kommentar :)

Kloka ord om barn!

Ha en bra kväll.
Kram!

Tulipa sa...

Hej! Härligt collage du satt ihop!
Jaha, har ni bestämt färg på soffan?
Kram Tulipa

Niesz Vintage Home sa...

Hello!
What a pretty Polyvore collage! Those are so fun!
You have a lovely blog and such beautiful jewelry items.

Kimberly :)