2009-03-05

Sybehör


Så har jag rensat lite bland mina sybehör. Trådrullar, band och knappar fanns i lådorna på min gamla Husqvarna-symaskin. De kommer väl till pass, för jag har ett nytt handarbete på gång... Jag hade tänkt något i lapptäcksteknik. Vad är ditt senaste projekt?
I found some old cotton reels and ribbons in the drawer of my old sewing-machine.. I'd like to do something in patch-work..What's your latest project?
Från Blogg-vännen i Schweiz: MAMAS KRAM har jag fått en sån söt award:
"Kära Eva! Den här Award är för dig! Tack så mycket för alla dina rara kommentarer! Det är en stor glädje för mig!" Tusen tack/ Vielen Dank, gulliga Doris -ingen är gladare än jag att vara din vän!!
Hos Mamas Kram flödar kreativiteten! Hon pysslar med det mesta:syprojekt med applikationer, lapptäcken, underbara kramdjur, bakverk och recept, dekorationer och islyktor.
Von mein liebe Blog-Freundin MAMAS KRAM habe ich diese freundlich Award empfangen. Ich habe mich besonders sehr darüber gefreut!

4 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Oh,så fint!
Släng inte dom fina sybehören.
Dom kan bli ett vackert stileben.
Kram

Mitt hvite hus sa...

åå så vakre trådsneller du viserO=)
de må du ta godt vare på de er så fine:O=)

Ha en fin dag Klem Kerstin

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag har ingen symaskin men skulle behöva en. Får nog gå en sykurs först!

Anni sa...

Så söta trådrullar de är! Kramar Anni