2010-05-26

The Scent

The Scent
The Scent by AngelPearls on Polyvore.com

Delicate, Delicious problem: don't know which perfume to choose:
Versace Versense, DKNY Be Delicious, CK One summer, Miss Dior Cherie or Replay.. Burberry Summer is my 'new favorite' to give me good vibrations:
*An infusion of freesia, honeysuckle, lily of the valley and white rose make up the floral heart notes of this summer fragrance. Topnotes of blackcurrant and pomegranate give the scent a fruity vibrancy, whilst mardarin and white peach add a youthful freshness. Solar notes of sandalwood and cedarwood provide a calming depth to the scent.*
Just Love it!
Which one is your fav?

8 kommentarer:

helle sa...

Jeg har faktisk duftet Burberry´s Summer for nyligt, og den synes jeg også er rigtig fin!
Flot Polyvore collage du har lavet, synes du ikke det er morsomt at lege med?

Åh, du laver sådan nogle smukke ting! De hæklede ting til håret er så søde!

Fazemos de Conta sa...

I love CK One, it's so refreshing...
Bye Eva,
Lúcia

zsazsazsu sa...

J'adore from Dior, Envy me from Givenchy and Pleasures from Estée Lauder ... all flowerscents.

Katta sa...

Härligt med parfymer men det är inte alltid så lätt att välja. Brukar ha lite lättare kroppssprayer på sommaren och lite varmare dofter på höst och vinte.Kram Katta

Anonym sa...

Jag använder ALLTID ALLTID, morgon, middag eller kväll..... Burberrys Week End.

Har haft denna doft så länge den har funnits, och den är precis sååååå enkel och okomplicerad (ungefär som jag, ja jag skojade) och har blivit en del av mig.

Jag hade en gång i min tidigaste ungdom en parfym som höll på att ta livet av en gammal dam på en buss. Jag hade NOLL KOLL och var väl sådär en 15 år.

Jag hade en 'glädegirlparfym' som hette Poison (tror det var Dior), och jag hade parfymerat mig ordentligt. Den var helt sjuk, grymt stark och gräsligt äcklig, men då var jag så stolt.

Vet Du att jag blev ombedd att stiga av bussen.... av busschauffören, för att tanten höll på få hjärtsnörp pga av MIG och min nya parfym.... Glömmer ALDRIG skammen ;(

Agneta

A Spoonful Of Sugar sa...

Enjoy choosing new perfume. My current favourite is Romance by Ralph Lauren

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Kan man få gå runt och lukta nymalet kaffe , med ett stänk av engelska scones?
Då vill jag det!
Kram på dig
Becky

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

härligt med parfymer!
Jag gillar chanel no5