2009-05-13

Stockholm




På en härlig promenad genom Gamla stan passerar jag flera smala gränder vid Västerlånggatan.
Små, pittoreska blomsteraffärer, med massor av prunkande blomster finns lite här och var. Men den riktiga vårvärmen låter vänta på sig. Nordliga, kyliga vindar blåser in över huvustaden. Det betyder väl att växtligheten inte blommar över så snabbt, och vi kan njuta av våren lite längre...
Och tänk, när jag passerar Kungliga slottet blir jag glatt överraskad. Där står vackra pottor med ljuvligt, vitt blommande träd!
Grattis Prins Carl Philip -30 år idag!
Beautiful capital of Sweden: Stockholm -with old buildings, pretty flowershops and the Royal Castle!

6 kommentarer:

Katta sa...

Wow fyller han trettio idag, grattis till honom. Tycker det är roligt att han satsar på design. Måste ge mig till Gamla stan snart det blir inte så ofta som man tänker.Ha en bra dag, kram Katta

Allt möjligt och omöjligt sa...

Underbart. Gamla Stan är en så tacksam fotomodell. Ännu vackrare i sol. Härliga bilder.
Pärlsträngarna jag köpte kostar 30eller 40 kr st, minns inte riktigt. Dom låg i en rea-låda. Men dom där i glas med metallram ser nog finare ut på bild än vad dom är i verkligheten, men dom frostade i olika färger är jätteläckra. Tror jag ska tillbaka idag och köpa lite fler av dom frostade strängarna.Ha en härlig torsdag. Kram Eva

mamas kram sa...

Oi, oi, oi, kära Eva, vad gör du? Du visar mig så underbara bilder från Stockholm. Jag vill också ta en promenad i gamla stan - nu - genast. Jag längtar efter sommaren...
Kraaam, Doris

Frida sa...

Vilka härliga bilder från Stockholm. Gamla stan är så mysigt nu blir jag sugen på att åka dit det var några år sedan jag var där nu.

Kram Frida

Lúcia sa...

Hi sweety,
So many beautiful pictures, so many lovely places. Some day I will visit your country. I think I will love it.
Bye,
Lúcia

A Spoonful Of Sugar sa...

I hope to go there one day! It looks so pretty with the pots of flowers.