2008-12-25

Tomten, Örhängen och Manekis Pärlblogg!


Tomten av Viktor Rydeberg:
Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma. Alla sova i enslig gård djupt under midnattstimma. Månen vandrar sin tysta ban, snön lyser vit på fur och gran, snön lyser vit på taken. Endast tomten är vaken.

Örhängen -Rose red :rund Japansk tenshapärla med rosor på matt rosa bas -jätteläckert!
Earrings -Rose Red with wonderful tenshapearls from Japan.

Vill passa på och tipsa om Manekis Pärlblogg, för den pärl- och smyckesintresserade:
http://manekisparlblogg.blogspot.com/2008/12/god-jul-och-tack.html
(ligger även upplagd som länk längre ner till höger)
Här finns allt matnyttigt för den som gillar att skapa sina egna smycken: material, tekniker, mönster och pärllänkar.
Jag är otroligt glad och hedrad att hon omnämner mej- AngelPearls- på sin sida!!!

6 kommentarer:

Fru Keilegavlen sa...

Ynskjer deg og dine ei riktig god jul!

Anonym sa...

Vilka otroligt sööta örhängen och tjusigt vintagekort!

En riktigt good fortsättning

Kram Lena

Anonym sa...

Vilka vackra örhängen! Hoppas du har en mysig julhelg! kram Pernilla

Jenny Oak Fae sa...

Det du skrev på Flickr var så OTROLIGT sjyst gjort av dig!!!TACK snälla..!

: )

Jag minns inte om jag haft bilden på bloggen, men hon som tagit bilden, har tagit fler...förvisso äger jag inte rättigheterna till bilderna som finns i collaget...men det är ju ändå JAG som skapat collaget...

STOR kram, Jenny

<3 <3 <3

Vibeke sa...

Så koselig at du la igjen en hilsen inne hos meg kjære deg :o)Koselig at du likte bildene jeg hadde tatt!Gøy med eget kamera :o)

Ønsker deg herlige romjulsdager Eva!

Varm klem fra Vibeke.

Allt möjligt och omöjligt sa...

Återigen, jättevackra örhängen. Jag blir så inspirerad av dig. Kanske jag ska prova på och göra några örhängen själv. Jag har ju material för örhängen. God fortsättning på helgerna. Jag ska kolla in Manekis Pärlblogg, verkar spännande. Kram Eva