2009-09-27

Kaffe Fassett Yarn /Garn



Mitt senaste fynd: 3 nystan underbart "melerat" garn i sköna höstfärger! Garnet är designat av 'Kulörens Mästare' Kaffe Fassett.
Sockgarnet ska bli en värmande halsduk...så har jag nå't roligt på bussen på morgonen, när jag inte har en god bok att läsa!
Vad pysslar du med på väg till jobbet på morgonen?

Kaffe Fassett Landscape Twillight 4257 (75% New Wool, 25% Polyamide)

3 balls of this lovely coloured yarn -designed by The Master Himself.
Actually it's a yarn to make socks -but I'll make a scarf of it!
...Now I'll have a small pleasure at the bus in the morning, when I don't read a good book..Whats your cause of rejoicing on your way to work in the morning?

9 kommentarer:

Moster Ma sa...

Helt underbart - du får både pyssel och säkert en underbar halsduk.

Smycka sa...

Åååå vilket underbart garn!!! Vill också ha! Kram =o)

Mitt hvite hus sa...

Så skjønt garn du har kjøpt deg... ja du er også en som må strikke på bussen...jeg strikker i alle ledige stunder ... ha en fin mandag... klem Kerstin

Åsa! sa...

Tack för kommentaren på min blogg!
Jag är en dålig stickerska, men beundrar er som kan göra de mest fantastiska saker av några nystan garn!

Daria sa...

Very nice yarn!

Gaia sa...

I'd like to knit. I used to do it but it's so long I don't do it anymore...

I listened music or read a book on my way to work...

Mia sa...

Jag konsentrerar mig bäst jag kan att manövrera bilen så jag inte krockar...men Kaffe Fassett, honom hade jag helt glömt, lagar han så fint garn alltså, det blir en läcker halsduk .

Allt möjligt och omöjligt sa...

Jattefint garn du har köpt. Stickning är sakta på väg tillbaka igen. På 80-talet var det ju jätteinne och jag stickade massor. Men på T-banan blir det inte stickat. Jag läser Metro och lyssnar på skön musik i I-poden, just nu är det mest afrikanska rytmer. Ha en skön riktigt vecka med din stickning. Kram Eva

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Hej, jag cyklar fort som bara den och funderar på vad jag ska göra när jag har kommit hem igen;)
Ha en skön kväll, garnet ser riktigt fint ut!
Rebecka