2010-01-08

White Orchids and a Candlestick / Vita Orkidéer


Welcome to my kitchen!
This is one of the favoriteplaces in my home -the kitchentable by the window!
Now the orchids are enjoying the company of the 'gingerbread-candelstick'.
The flowers of white orchids are stunning, and it's amazing how long time they bloom -just love the white phalaenopsis !
The candelstick is a christmas-present I was given in 1985, the silver-heart is a blog-friend-gift.

Välkommen hem till mitt kök!
På något sätt hamnar jag ofta här, vid köksbordet-med utsikt över 'vidderna' -det är en verklig favoritplats!
Nu samsas brudorkidéerna med den pepparkaks-bruna adventsljusstaken på köksbordet.
Vita orkidéer har kommit att bli mina älsklings blommor, och jag fascineras över hur länge de kan blomma. Med lite omsorg och orkide'näring kommer det nya stänglar med knoppar när de gamla blommat ut!
Adventsljusstaken är en julklapp från 1985, silverhjärtat en gåva från den norska bloggvännen Mitt Hvite Hus.

More flowers at Katarina's Happy Blooming Friday/Blommig Fredag

18 kommentarer:

Lillebeth sa...

Vitt är alltid vackert - utom ute då - snön alltså. Hos dig ser det varm och skönt ut. Ha det gott!

Katta sa...

Orkideer är så fina och roliga med alla olika färger och sorter. Den du har passar så bra nu i vintertid. Önskar dej en fin helg, kram Katta

Maria Berg sa...

Orikder är aldrig fel. Lycka till med din Etsy butik, MB

andré sa...

Jo, visst hamnar man ofta i köket, så det gäller att ha trevliga blommor där. Fina orkidéer- mina phalaeonopsis är på gång nu.

Cecilia Artista sa...

Såå vackert med vita orkidéer!

Kanak7 sa...

Love the arrangement with the candles, the silver heart, and most of all---the stunning orchids!

Happy Bloom Day, Angel Pearls!

Unknown sa...

Ja njut du!De är vackra, de vita orkideerna. Vackert tillsammans med den bruna ljusstaken och nästan lite som en påminnelse att faktiskt våren snart tar vid där de vintriga helgerna slutar.
Ha en fin fredag och en riktigt skön helg!
/Kram Karin

Anonym sa...

Köket är en alltid en favoritplats att vara i. Vita blommor ligger mig alltid varmt om hjärtat.

Underbart!

Ha en mysig helg

Kram Lena

Luna sa...

I like the orchids too!
Happy Blooming Friday!
Regards....Luna

Petit Eyekiss sa...

Tänk att köket nästan alltid är favoritplatsen, även när inte maten skall lagas.
Vita orkide'er är så himla romantiskt.
Jag lyckas sällan att få mina att blomma om.
Bettis

Moa sa...

Just vita orchideér är så ljuvliga, mina favoriter också =).. Önskar dig en skön helg.. och å vad gott det är fredag eftermiddag.. =). Monica

Katarina sa...

Vackert och stämningsfullt! Vita orkidér tröttnar man väl aldrig på - ja, det gäller nog alla vita blommor egentligen.
Trevlig Blommig fredag!

easygardener sa...

White Palalaenopsis are beautiful - so elegant. They look lovely beside your candles.
Have a good weekend!

Lena/isklockan sa...

Ja, orkideér är så vackra men tyvärr har jag ingen tur med dem . Vita blommor blir jag mer och mer förtjust i. Lena/isis

Sussie sa...

Så vackra orkideer, det är verkligen förundeliga blommor :)

Synnøve. sa...

Hej och God fortsättning på 2010.
Jag har aldrig klarat av orkideer...
de bara vissnar och dör.
Men dina är vackra tycker jag.

Hoppas att du inte fryser. Här är det nu 26 minus och det ska visst bli varmare. Hoppas det.
Kramen Synnöve.

Unknown sa...

Beautiful orchids.

Lúcia sa...

Hi Eva, I love the white orchids too. I have some purple orchids on the balcony, it's smaller than these ones but also very beuatiful.
Wonderful photos, as always.
Bye,
Lúcia
www.fazemosdeconta.com