2010-12-03

Blooming Friday : On the windowsill


And yes: I've got orchids on my windowsill! This is really a pretty one. ( I don't dare to call also this flower my favorite..I guess all flowers are!!) What makes orchids so special is the lovely colours, the great details and shapes of the flower and every time the orchids bloom I'm so fascinated about how long the flowers lasts!

Jo, jag har orkidéer på fönsterbrädan! Denna variant är verkligen härlig. Vad som gör orkidéerna så speciella är de underbara färgerna, detaljerna och formerna på blomman, och varje gång mina orkide'er blommar blir jag lika fascinerad av hur länge de står i blom!
More windowsills at Roses and Stuff


15 kommentarer:

Anonym sa...

Your orchid is beautiful. And to have a bloom like that on the windowsill...well, that must be a great feeling!

Mia sa...

Det är inte svårt att förtappa sig i orchideens underbara färger och former. Man kan studera dom hur länge som helst. Flott ex. du visar oss :)

e sa...

I think it is the long lasting flowers that make these Orchids look so unreal at times. Like they are in suspended animation. I do like them.
Have a lovely weekend.

Lúcia sa...

Hi dear Eva, what a lovely orchid! I love them too. And also have some in my balcony.
great photos.
Wish you a very nice weekend,
Lúcia
www.fazemosdeconta.com

Mitt hvite hus sa...

Nydelig orkide du har... skjønn farge...passer fint nå i adventstida..

Ønsker deg en fin og koselig adventshelg..

klemmer =))

Randi sa...

Dina orkidéer är helt underbara. Bara kan absolut aldrig tröttna på dem...inte jag i alla fall...

Gunilla sa...

Visst är brudorchiden en fantastisk blomma den blommar så länge.
Ljuvlig bild.

Ha en fin helg
Gunilla

Monica sa...

Härliga bilder på en härlig blomma :)
Har mina i trädgården under sommaren och nu belönar de mig genom att blomma om ...
Tjingeling

Kelly Casanova sa...

Orchids are so unique and beautiful aren't they? I'm with you though - I couldn't possible choose a favourite flower.

IreneL sa...

Så vacker orkidée!
Ha en fin helg! / Irene

Katarina sa...

Jag håller med dig! Orkidéerna är verkligen riktiga långlevare. Din är dessutom otroligt vacker!

linnea-maria sa...

Jag har inte varit så mycket för orkideér förut. Ända tills jag fick min första. Vilken bra blomma och den är vacker. Nu har jag bla två jättestora vita i mitt köksfönster som blommar med massor med långlivade blommor. Ha det så fint /Therese

Sarah Of Sweden sa...

Jag älskar orkidéer. Jag har två röd lila orkidéer i mitt vardagsrum som har blommat oavbrutet i sex månader.

Kram
Sarah

Gela sa...

Hej, jag tycker om orkidér har en bredvid min bloggstol som snart skall slå ut. Väntar med spänning. Ha en fin söndag/Gela

Vasi Dubreu sa...

Sweet orhidee!
Have a nice day!